Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech
Černá, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Černá, T.: Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech. [Diplomová práce] Praha 2016 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 95 s. (Přílohy: výtvarné práce žáků a vlastní výtvarné práce na DVD). Diplomová práce je teoretickou studií, ve které se zabývám souvislostmi pohyblivých obrazů - experimentálního filmu a videoartu s vývojem výtvarného umění ve druhé polovině dvacátého století. V práci řeším téma pohyblivých obrazů, jejich specifika a odlišnosti a vymezuji jednotlivé pojmy. Na základě vybraných klíčových osobností, propojujících filmově-experimentální, videoartovou a výtvarnou tvorbu, popisuji základní přístupy a principy, které se v souvislosti s touto problematikou objevily u nás i v zahraničí. Didaktická část představuje tři navržené a odučené projekty, vycházející z tvorby vybraných umělců, které ověřují teoretické poznatky práce prostřednictvím výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy. Součástí práce je výtvarný projekt, reflektující získané zkušenosti teoretické studie, v jehož rámci vznikla autorská videa.
Jídlo jako téma v umění a vzdělávání
Chrpová, Julie ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
NÁZEV: Jídlo jako téma v umění a vzdělávání AUTOR: BcA. Julie Chrpová KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá "jídlem" jako tématem v umění a vzdělávání. Potraviny a připravené pokrmy jsou nejrůznějším způsobem zobrazovány v celé historii lidstva. Způsob zobrazování v sobě zahrnuje jak prvky umělecké, tak i prvky dokumentární. V práci je mapován vývoj výtvarného zobrazování potravin a jídel se zaměřením na fotografii. Poznatky z literární části diplomové práce byly následně využity při tvorbě autorské knihy a při realizaci didaktického projektu. Autorská kniha je vytvořená metodou prolnutí tradice výtvarné kultury s prostředky soudobé vizuální komunikace. Tvoří ji soubor fotografií a je nejen vizuálním záznamem jídelníčku, ale znázorňuje i proces přípravy vybraných jídel od surovin, přes vlastní přípravu až po mapování druhů a množství odpadů vzniklých přípravou jídla. V didaktické části je využito téma diplomové práce k pochopení důležitosti výživy v životě člověka ověřením didaktického projektu prostřednictvím výchovně vzdělávacího procesu. Didaktická část je zaměřena na propojení výtvarné výchovy a výchovy ke zdraví s přesahem do výchovy environmentální a je realizována s žáky osmiletého gymnázia prostřednictvím výtvarného...
Agrese dětí (8-10 let) v zájmovém kroužku jako pedagogický problém
POJEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce "Agrese dětí (8-10 let) v zájmovém kroužku jako pedagogický problém" je věnována didaktickému aspektu výchovy ke zvládání násilí. V teoretické části popisuje pojem agrese, její vznik, aktéry jednání a agresi v zájmovém vzdělávání. Hlavním úkolem této práce je najít různá řešení konfliktů s agresivním nábojem v zájmovém kroužku. V praktické části je didaktický návrh programu, jak děti seznámit s agresí pomocí her a jak s ní dále pracovat.
Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech
Černá, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Černá, T.: Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech. [Diplomová práce] Praha 2016 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 95 s. (Přílohy: výtvarné práce žáků a vlastní výtvarné práce na DVD). Diplomová práce je teoretickou studií, ve které se zabývám souvislostmi pohyblivých obrazů - experimentálního filmu a videoartu s vývojem výtvarného umění ve druhé polovině dvacátého století. V práci řeším téma pohyblivých obrazů, jejich specifika a odlišnosti a vymezuji jednotlivé pojmy. Na základě vybraných klíčových osobností, propojujících filmově-experimentální, videoartovou a výtvarnou tvorbu, popisuji základní přístupy a principy, které se v souvislosti s touto problematikou objevily u nás i v zahraničí. Didaktická část představuje tři navržené a odučené projekty, vycházející z tvorby vybraných umělců, které ověřují teoretické poznatky práce prostřednictvím výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy. Součástí práce je výtvarný projekt, reflektující získané zkušenosti teoretické studie, v jehož rámci vznikla autorská videa.
Odraz aktuálních trendů grafické tvorby ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ
Svatoňová, Martina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy Odraz aktuálních trendů grafické tvorby ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ Vedoucí diplomové práce: Mgr. Arbanová Linda, Ph. D. Autor diplomové práce: Martina Svatoňová Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Ročník: 5 Forma studia: prezenční Diplomová práce dokončena: březen 2012 Anotace Svatoňová, M.: Odraz aktuálních trendů grafické tvorby ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta. 105 s. Vedoucí diplomové práce Mgr. Linda Arbanová, Ph.D. Teoretická část zkoumá aktuální trendy v grafické tvorbě. V práci jsou rozděleny techniky tradiční od technik nových, autorských a netradičních. V textu se nachází komentovaný výběr prací českých grafiků, kteří jsou pro současnou uměleckou grafiku podstatní a jejichž tvorbou se mohou učitelé výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ inspirovat. V praktické části se nachází propojení trendů současné grafiky s výukou výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy obsažené v navrženém a zrealizovaném didaktickém projektu. Klíčová slova: výtvarná výchova, současná grafika, tisk, aktuální trendy, tradiční postupy, didaktický projekt
Obraz , fotografie v koncepcích základní školy
Macháčková, Zuzana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Anotace: Macháčková, Z.: Obraz, fotografie v koncepcích základní školy [Diplomová práce] Brno 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 114 s. Cíl práce: Na základě studia doporučené a další literatury pojednat stručně o proměnách fotografie (fotografie analogová a digitální, fotografické typy a žánry) a naznačit specifika fotografické tvorby v komparaci s klasickými výtvarnými médii. Uvážit i výrazové možnosti manipulované fotografie (úprava fotografií na PC, koláž, fotomontáž atd.) se zřetelem k možným využitím fotografie na 1. st. ZŠ. Zamyslet se i nad možnostmi organických mezipředmětových vztahů mezi výtvarnou výchovou a dalšími předměty. Na základě prostudování Rámcového vzdělávacího programu pro 1. stupeň základní školy a poznatků ze svého studia navrhnout didaktický projekt pro výtvarnou výchovu na prvním stupni základní školy, který by využíval současných možností digitální fotografie jako specifického a dostupného výtvarného média, a tento projekt ověřit v praxi. Soustředit se při tom na etudy a experimenty, které by žákům umožnily využít fotografie jako dostupného nástroje k poznávání výtvarné tvorby a vlastní výtvarné činnosti. Výsledky: Realizace navrženého autorského projektu využívajícího digitální fotografii jako prostředek k výtvarným činnostem...
Na co se rád/a dívám? Výzkum vizuálních preferencí dětí předškolního věku
Petrášová, Helena ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Diplomová práce s názvem "Na co se rád/a dívám?" je zaměřena na kvalitativní výzkum vizuálních preferencí dětí předškolního věku. Smyslem celé práce je realizovat didaktický projekt v prostředí mateřské školy a prostřednictvím výtvarných činností a artefiletiky zjistit vizuální preference předškolních dětí. Cenným příspěvkem k projektu jsou informace ze strany rodičů, které přinášejí další důležitá fakta o vizuálních preferencích předškolních dětí.
Literární dílna pedagoga volného času - vybraná tvorba Markéty Zinnerové
JAŠKOVÁ, Eva
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřila na literárněvýchovné využití vybraných děl spisovatelky pro děti a mládež Markéty Zinnerové. Zvoleny byly texty zaměřené na dětského protagonistu ve složité životní situaci v rámci takzvané užší a širší rodiny. Východiskem je primárně dílo M. Zinnerové, především knihy Indiáni z Větrova, Tajemství proutěného košíku a Kde padají hvězdy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla nejprve popsána obecná charakteristika příběhové prózy ze života dětí s důrazem na problematiku osobnostní a sociální výchovy. Dále se práce zabývala literárněvýchovným využitím prózy na 1. stupni základních škol, metodikou a způsoby práce s literárním textem a zařazením všech těchto činností do příslušného školního vzdělávacího programu. Praktická část pojednala o konkrétních klasických a aktivizujících metodách v aplikaci na vybrané texty z děl M. Zinnerové. Cílem diplomové práce bylo vytvořit pracovní listy za pomoci úryvků literatury této prozaičky a jejich praktické ověření u dětí mladšího školního věku při práci ve školní družině. V této části práce byly popsány pracovní listy, postupy a důvody jejich navržení. Pracovní listy byly využity při práci ve školní družině se žáky 3. třídy. Jejich spolupráce, zaujetí a konkrétní průběh činností při využití navržených listů je popsán v další kapitole praktické části. Při závěrečné reflexi využití listů jsou navrženy případné možné korekce, rozšíření nebo další možnosti využití těchto pracovních listů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.